VITAJTE HARMONIZÁCIA LADIČKAMI HARMONICKÉ ŠTVRTKY PIANO-HEALING E-SHOP
O NÁS ŠUM DAŽĎOVÉHO PRALESA BABIČKINE RECEPTY MASÁŽE CENNÍK
KURZY ESENCIÁLNA KOZMETIKA GEOPATOGÉNNE ZÓNY KVAPKA KRVI

LINKY

AKCIE OZDRAVNÉ POBYTY REFERENCIE KRIŠTÁLY KONTAKT

Úvod - čo je terapia zvukom
Niečo z histórie účinkov zvuku
Načo sú vhodné rôzne kmitočty
Zaujímavosti pre hudobníkov
Čo ponúkame:
Individuálna terapia ladičkami
Harmonizácia čakier ladičkami
Nabitie krištáľov ladičkami
Liečba rakoviny ladičkami
Doplnenie minerálov v tele ladičkami
Očista energetická a duchovná
SOS pre tráviaci trakt po hodovaní
Kurzy používania ladičiek

 

Harmonizácia ladičkami


Zaujímavosti pre hudobníkov

Naše telo je ako hudobný nástroj a orgány v tele ako struny. Všetko vibruje na určitej frekvencii. Ak hráte, napríklad na harfu, musíte ju pravidelne ladiť. Rovnako aj telo, ako nástroj, ak je čosi rozladené, hraje nepríjemné zvuky a necítite sa dobre. Náš nástroj, naše telo, potrebuje tiež pravidelne ladiť. 

Zvuky rozdeľujeme na hudobné, teda tóny a nehudobné. Nehudobným zvukom je každé nepravidelné vlnenie vodiča zvuku, bežne označované ako hluk. Naopak, hudobné zvuky sú podmienené pravidelným, v čase periodicky prebiehajúcim pohybom hmotného prostredia. Pri ich počúvaní vzniká v uchu stály, a preto príjemný vnem, ktorý sa využíva v hudbe. Zdrojom hudobných zvukov môžu byť ľudské hlasivky, hudobné nástroje, prípadne reproduktory zvuku.

Terapeutické ladičky vydávajú pravidelné vlnenie, teda ich považujeme za tóny, i keď nie všetky terapeutické frekvencie sú tónmi, využívanými pre komponovanie hudby. Napríklad každý orgán v tele má vlastnú "zdravú" frekvenciu, tiež každá čakra, a pritom spolu nevytvárajú hudobné tóny a hudobné harmónie, aj keď v rámci organizmu sú vo vzájomnej rovnovážnej harmónii.

Muzikoterapia – či už pasívne počúvanie hudby alebo aktívne vyjadrovanie svojich pocitov pomocou hudobných nástrojov či spevu – je už dávno známou vedeckou disciplínou.

Ak ideme hlbšie, za hranice bežnej muzikoterapie, ktorou sú u nás liečené problémové deti a starí postihnutí ľudia, tak zistíme, že počúvanie konkrétnej hudby, napríklad klasickej, má čo dať aj nám ostatným, relatívne zdravým a mladým.

Skladby na harmonizáciu čakier:

  • I.čakra: v C-dur, c-moll
    Ave Maria / Bach- Gounod
    Etuda c-mol Revolučná / Chopin,
    Svadobný pochod / Mendelson Bartholdy
    Jupitersymfphonia C-dur / W.A.Mozart
  • II.čakra: v D-dur, d-moll
    Valčík kvetín z baletu Luskáčik/ Čajkovský
    Ária na strune G (suita č.3) / J.S.Bach
    Koncert pre husle a hoboj / J.S.Bach
    posledná časť V.symfónie P.Čajkovského
    ouverta Egmont / L.van Beethoven
  • III.čakra: E-dur, e-moll
    Jar z cyklu Štyri ročné obdobia / A.Vivaldi)
    Ráno z 1. suity Peer Gynt / E.Grieg
    Brandenburské koncerty / J.S.Bach
    Nocturno op.61/7 / Felix Mendelson Bartholdy
    Etuda E-dur / F.Chopin
  • IV. čakra: F-dur, f-moll
    Zima z cyklu Štyri ročné obdobia / A.Vivaldi
    Ouverta k Romeo a Júlia / P.I.Čajkovskij
    Klavírny koncert f-moll / F.Chopin
  • V.čakra: G-dur, g-moll
    Malá nočná hudba 1., 3., 4. časť / W.A.Mozart
  • VI.čakra: A-dur, a-moll
    Mazurka a-moll op.68/2 / F.Chopin
    Preludium A-dur op. 28/7 / F.Chopin
    Symfónia A-dur op. 90 časť 1. / F.Mendelson Bartholdy
  • VII.čakra: H-dur, h-moll
    Ouverta op.21 / F. Mendelson Bartholdy
    Sonáty v h-moll / D. Scarlatti
    standarty jazzovej hudby často obsahujú 7.stupeň tóniny vo forme septimy)

 

Indická hudba má frekvencie, ktoré otvárajú srdce, pretože Indickí hudobníci ladia svoje nástroje ku frekvenciám, aké sa dosahujú pri osvietení v meditácii (ku OM-136,1 Hz čo je malé Cis). Svojim koncertom tak dávajúi duchovný rozmer.

Pre terapeuta, ktorý lieči pomocou zvuku, je ľudský hlas dôležitý pre stanovenie diagnózy. Je ako zvuk, pomocou ktorého môžeme rozpoznať psychický a fyzický stav pacienta.
Napríklad:

  • Plačlivý hlas môže svedčiť o pacientovi s nedostatkom pocitu bezpečia, pľúcnych chorobách.
  • Trasúci sa hlas hovorí o problémoch s ľadvinami a močovým mechúrom.
  • Prehĺtanie slov spojené s nadmernou urozprávanosťou môže znamenať pocit nedocenenia, strach z kritiky, čo sa prejavuje chorobami tráviaceho traktu a obehového systému.
  • Keď je hlas zlý a cítiť z neho pohŕdanie či nátlak, môže ísť o prejav chorého žlčníka, pečene, sleziny a odvodu toxických látok z tela.

Každý človek má svoj základný tón. Ktorý to konkrétne je, to sa musí nájsť spievaním stupnice. Pozná sa podľa toho, že znie plne a zaguľatene. Ak si ho chceme nájť sami, musíme mať dobré ucho pre nájdenie vlastného základného tónu a cit vyciťovať energie. Druhá možnosť je nájsť terapeuta, ktorý to robí, alebo hudobníka s absolútnym sluchom. Keď si budete spievať základný tón, s rôznymi solmizačnými slabikami alebo vyspievavať na jednom tóne celé afirmácie o vlastnom zdraví, hojnosti všetkého druhu, tak tento vlastný základný kmitočet vám prinesie uzdravenie a naladenie sa na poznatky, ktoré predtým mohli mať len jasnovidci.

Teória o základných tónoch pootvára dvere odhaleniu, že ak partneri žijúci vedľa seba majú rôzne základné tóny, ktoré spolu vytvárajú nevhodný hudobný interval, môže z toho byť partnerská podráždenosť, aj choroby na oboch stranách. Viac si o tom povieme v časti Intervaly.

Intervaly:

Pri terapii ladičkami dokážeme vytvoriť interval, tak, že aktivizujeme 2 ladičky naraz. Počas načúvania 2 rôznym tónom sa naše telo prirodzene dolaďuje a dostáva sa do stavu vnútornej rovnováhy, nakoniec zlúči 2 tóny do 1, vlastného kmitočtu. Môžeme si pohmkávať pri tom – spoluznieť.

Diane Egby Edwards (liečiteľka a experimentátorka so zvukom, Veľká Británia) hovorí, že všetky zvuky sú krásne, ale vplyv na psychiku, emócie a fyzický organizmus majú ich intervaly, liečia silnejšie. Všetko, čo je hmotné, vydáva svoj zvuk, napríklad každý strom alebo každá bunka nášho tela vysiela vibračnú frekvenciu mimo rozsah toho, čo môžeme počuť. Pokiaľ všetky naše molekuly vibrujú v súlade, potom sa cítime dobre. Pokiaľ sú niektoré naše molekuly v disonancii, potom sme fyzicky alebo psychicky chorí. Keď sú molekuly vystavené určitým frekvenciám, potom s nimi vibrujú vzájomne. To je základom liečenia zvukom. Do zvuku 2 tónov, ktoré počujeme, sa vplieta celá škála ďalších tónov, spolu sa nazývajú harmónia. Preto je liečenie intervalmi účinnejšie, ako jednotlivými tónmi.

•  Malá sekunda H+C2 ... počúvať by ho mali ľudia, ktorí potrebujú viac elementu vody

•  Tercia C+E ... šťastie a radosť. Ak niekto potrebuje viac elementu ohňa (je ospalý, flegmatický, bez chuti do života), môže počúvať interval tercie C+E.

•  Kvarta C+F ... mystika. Tiež platí, že ak niekto potrebuje viac elementu ohňa (je ospalý, flegmatický, bez chuti do života), môže počúvať interval kvarty C+F.

•  Kvinta C+G ... najdokonalejší zvuk vo vesmíre, ktorý dokáže ľudí priviesť do stavu nesmierneho potešenia. Harmónia, kľud, stíšenie, vyrovnáva čakry do vzájomného súladu, hýbe energiou, podporuje expanziu, pobyb svalov bez telesnej námahy. Vyživuje sa tkanivo, bunky sa viac zaguľatia, farba zintezívní, rast hemoglobínu, nasýtenie krvi kyslíkom, zníženie tlaku, stabiluzuje sa obeh, odoznie kašel, nádcha, ustáli sa menštruačný cyklus, zredukujú prejavy menopauzy.

- Ak postavíte pohár s vodou do pôsobenia zvuku kvinty z tńov C+G, vodu to zharmonizuje a preberá účinky kvinty. ( O programovaní vody robil výskumy Japonec Emoto Masaru.)

- Po 30 sekundách počúvania kvinty je možný pocit hlbokej relaxácie, ktorá by inak zabrala 45 minút meditácie.

- Zvuk kvinty pomáha ľuďom na „druhý svet“, pomáha im pochopiť odchod.

- Tóny G/C sú v pomere 3/2 nazývanom „zlatý pomer", čo je jeden z pomerov Fibonacciho špirály, podľa ktorej je stvorené všetko živé v prírode (napr. usporiadanie semiačok v hlávke slnečnice).

- Tvorca taoizmu Lao-c´hlásal, že kvinta je zvukom harmonie všetkého stvoreného, nachádza sa medzi silami Jin a Jang.

- V Indii tantrici verili, že kvinta tvorí vzdialenosť, ktorou prehovára Šiva (sila deštrukcie) k tancu života Šakti (silu lásky).

- Grécky boh Slnka, hudby a zdravia Apollon vábil delfínov pomocou svojej sakrálnej lýry tým, že hral čisté kvinty.

- V celých dejinách sveta existuje veľa dôvodov, prečo hovoriť kvinte dokonalá.

•  Sexta C+A ... čistota, láska, prívetivosť

•  Septima C+H ... ak niekto potrebuje viac elementu vody

Význam hudobných intervalov podľa B. Romanowskej:

•  Čistá prima C+C: je vlastne opakovaný tón, šamanizmus, mantry, techno hudba, dostávame sa do stavu meditácie, či tranzu. Vtedy môžeme zmeniť program v mysli.

•  Malá sekunda E-F, H-C2 alebo veľká sekunda C-D, D-E, F-G, G-A, A-H: napätie, ktoré dlhšiu dobu môže byť nepríjemné, môže spôsobiť až poškodenia zdravia (ladnička, lampa, pri ktorej spíme, zotrvávanie s človekom, ktorého základný tón je tvorený disonantne). Interval sekundy vytvára smútok, depresiu, stály stres, znervóznenie, podráždenie, chaotičnosť, nedostatok koncentrácie, desy, fóbie, bunečné zmeny, nádory. Používa sa v súčasnej hudbe. Slúži k rozbíjaniu buniek novotvarov prostredníctvom ich dráždenia.

•  Malá tercia D-F,E-G,A-C2 alebo veľká tercia C-E,F-A,G-H: vyvoláva ukľudnenie, vyliatie emócií, s ňou odchádzajú z nás problémy denného života. U niekoho plač, u niekoho smiech. Bach používal tercie, jeho hudba inšpiruje vyššie roviny psychického a emocionálneho života. Tercia rozohráva drámu lásky a straty. Používa sa tiež v country hudbe, blues.

•  Čistá kvarta („ho-rí“) C- F, D-G, E-A, G-C2 alebo zväčšená kvarta F-H: prebúdza, ale aj paralyzuje, smeruje ku kvinte. Používala sa v gregoriánskych choráloch, bulharskej hudbe, má za cieľ povzbudiť k činnosti, úsmevu, prinášať kľud všetkému okolo seba, oslobodiť sa z emócií, zo spánku nečinnosti, a následne paralyzuje, donucuje počúvať, priamo zatrasie. Je spojená s čakrou srdca, otvára ho jednote s Bohom. Zväčšená kvarta povzbudzuje obe hemisféry. Tibetské misky majú paralelné tóny. Nemalo by sa dlho zotrvávať v kvarte.

•  Čistá kvinta C-G, D-A, E-H, F-C2: telo sa čistí okamžite od odpadov a toxínov. Zúrivé osoby sa okamžite utíšia, keď sa priloží ladička C k jednému uchu a ladička G k druhému. Kresťanské piesne ku Bohu sú tvorené kvintami, v brazílskej hudbe je kvinta zastúpená súčasným znením tónu speváka a gitary. Osoby, ktorých hlasy sú v kvinte, vytvárajú dokonalý zväzok, sú tvorčie.

•  Malá sexta E-C2veľká sexta C-A, D-H: neha a sladkosť, najčastejšie v detských uspávankach. Poskytuje úplné otvorenie sa smerom von.

•  Malá septima D-C2veľká septima C-H: sila max napätia, smerujúceho do maximálneho riešenia – oktávy. Zaviedol ju do hudby Beethoven, objavuje sa v jazzovej hudbe, pôsobí na 7.čakru – korunu, preto je jazz tak elitárny, nie každý je na tej úrovni vedomia a rád ho počúva. Hlboko pôsobí na myseľ, telo a dušu, posiluje. Ak je poslucháč obklopený disonancou septimy, môže ho to postrčiť smerom k vyššiemu bodu jasu, ktorý prekračuje za konflikt. Týmto spôsobom je ľudskému mozgu umožnený vývoj. Ak bude hudba schopná otvoriť túto cestu, potom novotvary zmiznú z našej civilizácie (viď. pokusy Fabiena Mamana, ktorý vo svojich výskumoch rozbil bunku novotvaru. Behom 14 min pôsobil na bunku novotvaru maternice HeLa stupnicou tónov od C 261 Hz do D1 583,33 Hz a priviedol ju tak k výbuchu / prasknutiu / explózii. Zmeny boli vidieť tiež v jej elektromagnetickom poli. Ostatné bunky ostali "posilnené").

•  Oktáva C-C2: je to konečné riešenie, vyústenie, vyššia úroveň vedomia, nehybnosť, kľud, spojenie s minulosťou a budúcnosťou, podvedomie, intuícia, pretvorenie, zasvetenie, harmónia a stabilizácia. Pôsobí dojmom evolúcie človeka a tónu.

Vo všeobecnosti: intervaly po čistú kvartu pôsobia dovnútra človeka, ďalšie smerom von.

Naša súčasná hudobná stupnica je mierne mimo rozsah synchronizácie s pôvodnými Solfeggio frekvenciami zo stredoveku. Komorné "A" v súčasnosti dohodou hudobníkov nastavené na 440 Hz bolo pôvodne, ešte okolo roku 1914, stanovené vo výške 417 Hz, čím zachovávalo liečivú frekvenciu Solfeggio.
V podstate, takmer všetka hudba, ktorú počúvame dnes v mediách alebo sa predáva v obchodoch, či už je to rock, jazz, soul alebo klasika, je atonálna a z hľadiska liečenia a duchovného rozvoja kontraproduktívna v porovnaní s úžasnou  transformačnou silou Solfeggio tónov.

 

 

 

 

 

English